PARTENERI

Revista Stiinta si Tehnica
cabinet psihologic sinziana burcea autism
blog autism sinziana burcea
Orange pen

Cine e Online

Avem 54 vizitatori online

Login Portal



Sondaj de opinie

Credeti ca Legea 213 din 2004 trebuie modificata ?
 
Vizite din Mai 2008
Web Counter
Website Hit Counter
PageRank
2008 Stiri

 

 

 

Stirile anului 2008

 

 

 

NEO Revizuit (Revised NEO Personality Inventory, NEO PI-R)

D&D Consultants a lansat in distributie comerciala pe piata din Romania testul NEO Revizuit (Revised NEO Personality Inventory, NEO PI-R), elaborat de Paul T. Costa, Jr., Ph.D.& Robert R. McCrae, Ph.D.

Inventarul de Personalitate NEO Revizuit (Revised NEO Personality Inventory, NEO PI-R), este fara doar si poate cel mai celebru, cel mai utilizat si cel mai "in voga" chestionar de personalitate in psihologia moderna, evaluand constructele clasice ale modelului Big Five. NEO PI-R este atat de consacrat incat el este considerat a fi standardul pentru ceea ce se numeste "modelul canonic al Big Five", in intreaga lume.

NEO PI-R este un instrument de masurare concis pentru cele cinci dimensiuni majore, sau domenii, ale personalitatii, precum si pentru cele mai importante trasaturi sau fatete care definesc fiecare domeniu. Împreuna, cele 5 domenii si 30 de fatete ale NEO PI-R permit o evaluare comprehensiva a personalitatii adulte.

Exista doua versiuni ale NEO PI-R: Forma S pentru auto-evaluare si Forma R pentru heteroevaluare. Forma S este compusa din 240 de itemi, la care raspunsul este colectat pe o scala de 5 puncte. Chestionarul se auto-administreaza si este destinat femeilor si barbatilor de orice vârsta. Forma R este un instrument cu 240 de itemi, asemanatori ca sens cu cei din Forma S, redactati însa la persoana a treia. Forma R este administrata unor observatori sau altor persoane diferite de persoana evaluata, de exemplu unor prieteni, colegi, membri ai familiei sau experti. Forma R poate fi utilizata în obtinerea unor estimari independente pentru aceleasi cinci domenii ale personalitatii si poate avea o valoare deosebita în instanta, atunci când este nevoie sa se valideze sau sa se suplimenteze auto-evaluarea unui subiect.

NEO PI-R este un instrument de masurare a trasaturilor personalitatii normale, instrument care si-a demonstrat utilitatea atât în domeniul clinic, cât si în cercetare.

Despre autorii NEO PI R: Paul T. Costa, Jr., Ph.D.& Robert R. McCrae, Ph.D.

Paul T. Costa este din 1985 pâna în prezent conducator al Sectiunii de Cercetare a Stresului si Metodelor de Coping, cât si al Laboratorului de Personalitate si Cognitie din cadrul Centrului de Cercetare Gerontologica, a Institutului National de Cercetare a Îmbatrânirii si a Institutului National pentru Sanatate. Este foarte cunoscut mai ales datorita contributiei sale substantiale la întocmirea NEO PI-R-ului.

Robert R. McCrae este din 1983 pâna în zilele noastre lider al Sectiunii de Cercetare a Stresului si Metodelor de Coping, cât si al Laboratorului de Personalitate si Cognitie din cadrul Centrului de Cercetare Gerontologica, a Institutului National de Cercetare a Îmbatrânirii si a Institutului National pentru Sanatate, alaturi de colegul sau Paul Costa. Este cunoscut mai ales datorita contributiei sale substantiale la întocmirea NEO PI-R-ului.

 

Manualul romanesc al NEO PI-R™

Acest manual furnizeaza informatii despre administrarea si scorarea testului, despre interpretarea scorurilor scalelor si despre întocmirea profilurilor individuale, precum si sugestii privind posibile aplicatii ale rezultatelor testului. De asemenea, manualul ofera un rezumat al procesului de elaborare si de validare a instrumentului si indica unele posibile cercetari, necesare unei întelegeri si unei aplicari cât mai largi a NEO PI-R.

Manualul romanesc al NEO PI-R este o traducere si adaptare a manualului original american, in care au fost inserate rezultatele studiilor realizate in Romania cu ultima forma a testului, cu un accent asupra calitatilor psihometrice ale acestuia. De asemenea, a fost adaugat un capitol cu studii de caz realizate in Romania, in domenii precum psihologia clinica, psihoterapia, psihologia industrial-organizationala, psihologia scolara si consilierea vocationala. Manualul romanesc al NEO PI-R contine si discutii, referinte si etaloane pentru forma scurta a testului, NEO-FFI. Manualul nu este disponibil decat pentru utilizatorii cu licenta, achizitia lui este obligatorie la achizita primei licente pentru un psiholog, ca parte a "Starter Kit"-ului.

Informatii suplimentare pot fi obtinute online la www.testcentral.ro

(5 decembrie 2008)

 

Abrogare Ordin MT 346/2008

ORDINUL nr.730 din 3 iunie 2008 al ministrului transporturilor privind abrogarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 346/2008 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea condiţiilor de efectuare a evaluării psihologice a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere auto, precum şi a conducătorilor de autovehicule şi tramvaie pe drumurile publice şi de autorizare de către Ministerul Transporturilor a laboratoarelor psihologice pentru efectuarea acestor evaluări, a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 433 din 10 iunie 2008.

Potrivit dispozitiilor noului act cu caracter normativ, directia de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor va elabora, pana la 1 octombrie 2008, noi norme privind stabilirea conditiilor de efectuare a evaluarii psihologice a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere auto, precum si a conducatorilor de autovehicule si tramvaie pe drumurile publice si de autorizare a laboratoarelor psihologice pentru efectuarea acestor evaluari.

Pina la elaborarea noilor norme laboratoarele de psihologie autorizate pentru efectuarea examinărilor psihologice ale candidaţilor la obţinerea permisului de conducere auto vor funcţiona în baza autorizaţiilor deţinute, iar pentru cele care vor solicita autorizarea se vor aplica prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 922/2007

Noile acte normative le puteti descarca de aici.

(7 iunie 2008 )

 

Testul de Aperceptie Tematica

A aparut unul dintre cele mai celebre instrumente de evaluare din psihologia contemporana: Testul de Aperceptie Tematica.

Testul de Aperceptie Tematica (TAT) a fost adoptat inca de la aparitia sa in anii ’30 de un numar imens de scoli de psihologie si de psihologi practicanti. A fost si este atat de utilizat incat transcende granitele unui simplu instrument de evaluare; numele TAT-ului este legat de apartţia si manifestarea in psihologie a anumitor sisteme, cum ar fi constructivismul, psihologia narativa etc. A fost si este utilizat in psihologia clinica, în terapie, in consiliere, sau chiar in psihologia industrial-organizationala.

TAT-ul este acum publicat in Romania cu un manual vast, de 440 de pagini, valabil si pentru versiunile derivate ale testului (TAC, Testul Aperceptiei pentru Copii - 117 pagini ii sunt dedicate special CAT-ului, si 120 pagini sunt teorie comuna pentru TAT-CAT - si TAB, Testul Aperceptiei pentru Batrani), semnat de celebrul Leopold Bellak, unul dintre parintii testelor proiective. De asemenea, pachetul este insotit de manualul original al lui Henry Murray, care este un manual introductiv, dar cu mare valoare didactica.

Kit-ul de TAT este desigur completat de plansele originale ale testului, precum si de Formularul Bellak, pentru intocmirea raportului de evaluare. Nu in ultimul rand, setul TAT include Manualul si Formularul EFE (Evaluarea Funcţiilor Eului), un instrument care poate fi utilizat si independent. Această configuratie, suntem siguri, face ca TAT-ul sa devina nu doar o resursa pentru psihologii care lucreaza sau doresc sa lucreze cu el, ci de asemenea o prezenta obligatorie in biblioteca oricărui psiholog.

Utilizatorii curenti ai CAT-ului au posibilitatea de a-si reactualiza, prin achizitia manualului TAT-CAT, informatiile privind aplicarea si utilizarea testului, manualul oferind o serie de date legate de istoricul, teoria care sta la baza testului, descrierea planselor, interpretarea, studii de caz, precum si date despre cele doua forme alternative: CAT-U si CAT-S.

 

Informatii suplimentare aici .


 

Big Five Questionnaire si Big Five Adjectives

Au fost lansate in distributie comerciala pe piata din Romania doua chestionare: Big Five Questionnaire si Big Five Adjectives - produse ale abordarii Big Five europene, fara doar si poate cele mai cunoscute produse psihometrice de tip Big Five produse in Europa. Ambele sunt aderente la clasificarea traditionala a celor cinci factori si a subdimensiunilor lor. Ambele contin asadar scale factoriale pentru cele 5 domenii, doua subscale pentru fatele cele mai vizibile ale acestor domenii si o scala de validare pentru detectia distorsiunilor pozitive si a celor negative.


Modelul Big Five isi regaseste aplicabilitatea în toate ariile intervenţiei psihologiei. Aplicatiile si evaluarile bazate pe acest model prefigurează posibilitatea de a efectua comparaţii punctuale a rezultatelor unui caz concret cu cele provenite din diverse studii, realizate în acelasi domeniu sau în domenii diferite. In acest sens se pot gasi în Big Five si în fatele sau dimensiunile care il compun multe elemente importante, care sunt indicii importante atunci când evaluarea are scop de evaluare sau predictie. Utilitatea modelului Big Five si-a facut simtita prezenta în sfera psihologiei organizationale, a psihologiei clinice, în psihologia educaţională si în orientarea scolara si profesionala.

BFA - Big Five Adjectives este prima lista de adjective validata empiric in Romania, care poate fi utilizata legal si obtinuta comercial in Romania. Utilitatea BFA este foarte mare, putand fi utilizat cu cea mai mare usurinta nu doar in autoevaluare ci de asemenea in heteroevaluare. Analiza vocabularului, considerat sursa principala a tuturor descriptorilor posibili pentru personalitate, a dus la construirea unor multiple liste de termeni, mai ales adjective, care sunt, într-un fel sau altul, legate de examinarea diferentelor individuale. Multe din instrumentele dezvoltate pentru a masura factorii Big Five sunt liste de adjective, fie unipolare fie bipolare, alese prin analize ale vocabularului astfel încât sa contina cei mai reprezentativi termeni, numiti si markeri, pentru fiecare dimensiune. În acest sens si pentru a capitaliza de pe urma tuturor acestor avantaje, a fost dezvoltat BFA. Din multe puncte de vedere abordarea adjectivala nu este doar mai eficienta în multe situatii, ci este de asemenea mai corecta decât o abordare a evaluarii prin propozitii.

Dezvoltarea chestionarului BFA s-a bazat pe o muncă de cercetare care îşi găseşte fundamentarea şi justificarea teoretică în paradigma psiholingvistică şi în studiile asupra personalităţii realizate de Caprara şi Perugini privind lexicologia italiană (1994). BFA-ul permite masurarea celor cinci dimensiuni principale si a celor zece subdimensiuni ale Big Five si este prevazut si cu o scala care masoara tendinta de a furniza o imagine de sine dezirabila. BFA este un instrument care poate fi utilizat într-o mare varietate de situaţii, cu indivizi cu un nivel normal de inteligenţă şi educaţie, care sunt capabili să înţeleagă intrucţiunile scrise sau verbale. BFA prezintă caracteristici psihometrice care îl poziţionează pozitiv atât faţă de listele de adjective tradiţionale, faţă de care reprezintă un progres (de exemplu, ACL), cât şi faţă de instrumentele cu care împărtăşeşte aceleaşi premise teoretice (de exemplu BFQ).


Structura factorială a rezultat cu mare claritate: factorii extraşi coincid în mare măsură cu scalele definite teoretic. Stabilitate scorurilor în timp şi consistenţa internă a scalelor sunt crescute, deopotriva pentru dimensiunile principale  şi pentru subdimensiuni. Corelaţiile cu scorurile celor cinci dimensiuni principale, aşa cum sunt acestea măsurate de alte instrumente elaborate în optica modelului Big Five (de exemplu BFQ) sau pe baza altor modele de personalitate (de exemplu ACL), atestă o validitate de construct puternică a instrumentului. Toate scalele prezintă corelaţii crescute cu dimensiuni analoage sau omoloage din chestionarele de personalitate analizate.

BFQ - Big Five Questionnaire a fost conceput în concordanţă cu argumentele teoretice care sugerează că modelul celor cinci factori are un statut privilegiat, comparativ cu alte modele, el fiind construit pe baza experienţei lui McCrae & Costa, autorii propunandu-si cateva obiective: au dorit să fie mai economic în ceea ce priveşte numărul de itemi şi subdimensiunile celor cinci metafactori; să rămână totuşi mai congruent cu operaţionalizarea tradiţională a celor cinci factori şi a subdimensiunilor lor  si sa completeze măsurarea celor cinci metafactori cu o măsură a tendinţei de a furniza o imagine falsă despre sine în forma scalei L (Minciună, Lie). În total BFQ are 156 itemi. acest chestionar demonstrează caracteristici psihometrice care îl califică pozitiv şi faţă de chestionare tradiţionale, raportat la care BFQ este un pas înainte, dar poate chiar si fata de NEO-PI sau fata de alte inventare care pornesc de la acelasi model al personalitatii umane. In acest sens, BFQ poate fi considerat a reprezenta un nivel superior în tratarea cu claritate si parsimonie a modelului Big Five, aşa cum este acesta articulat de ultimele cercetări.


Structura sa factoriala este mult mai stabila decât a altor teste similare, pe eşantioane de subiecti foarte diferite, recrutati cu ocazii diferite, în culturi diferite, si carora li s-a administrat BFQ in situatii diverse. Factorii extraşi coincid cu scalele definite teoretic. Stabilitatea în timp si consistenţa internă sunt foarte mari, atât în ceea ce priveşte dimensiunile principale cât şi în ceea ce priveşte subdimensiunile. Studiul corelaţiilor cu alte instrumente elaborate pe structura Big Five (NEO-PI) sau pe altă structură de personalitatte (CPS, EPQ etc.) evidenţiază o mare validitate de construct.  Toate scalele prezintă corelatii ridicate cu dimensiuni analoage sau omoloage din alte chestionare de personalitate consacrate. Acest lucru permite extinderea consideratiilor referitoare la BFQ, pentru a include consideraţiile, concluziile si aserţiunile care au fost dezvoltate în capitolul în care au fost tratate proprietăţile diagnostice şi predictive ale modelului Big Five.


BFA impartaseste cu BFQ avantajele specifice modelului Big Five: terminologia care defineste structura Big Five este ancorată în limbajul natural, utilizat de îndivizi în viaţa de zi cu zi, ceea ce face ca termenii teoriei să poată fi uşor înţeleşi chiar de persoane care nu sunt experte în psihologie, facilitând astfel interpretarea şi comunicarea rezultatelor; bazele taxonomiei garantează o mai mare validitate şi o mare putere de generalizare a rezultatelor obţinute; Numărul de factori permite o descriere suficient de simplă, dar în acelaşi timp completă, a caracteristicilor personologice tipice pentru subiecţii evaluaţi; numarul de adjective regăsite în instrument este mai mic, în comparaţie cu alte instrumente de masurare a personalităţii, facilitand astfel administrarea, scorarea si interpretarea rezultatelor.


Printre avantajele pe care acest model le oferă în examinarea personalităţii în contexte organizaţionale: evaluarea personalităţii este efectuată prin utilizarea acelora si termeni pe care persoanele le utilizeaza în comunicarea de zi cu zi pentru a descrie si a judeca pe cei din jur. De aceea, Big Five poate fi usor înteles si utilizat si de persoane care, desi neavând o specializare formală în psihologie, se confruntă în mod inevitabil cu probleme de evaluare, selecţie, formare, dezvoltare sau promovare a resurselor umane. Big Five ofera o grilă comuna pentru toti indivizii umani în ceea ce priveşte descrierea personalităţii celor din jur. Această congruenţă permite reducerea variabilitatii între diversi evaluatori si reduce discrepanta între autoevaluare şi heteroevaluare. În acest fel se facilitează acţiunile de consiliere si de dezvoltare realizate din partea şefilor direcţi cu scopul de a îmbunătăţi integrarea altor persoane în organizatii. De asemenea se faciliteaza actiunile realizate de diverse persoane din organizaţii, care, desi nu au formare de psiholog, au atribuţii în dezvoltarea colegilor sau subalternilor si trebuie sa ia în considerare caracteristicile personale ale acestora, în concordanta cu diverse caracteristici ale posturilor.


Totodata, un alt avantaj extrem de important al acestui model se numără reducerea discrepanţei dintre autoevaluare şi heteroevaluare. Acest fenomen dezirabil poate facilita folosirea modelului în consiliere si coaching, de exemplu prin administrarea evaluării la superiorii directi ai persoanei evaluate. O asemenea utilizare poate imbunatatii procesul de integrare în organizatie a noilor achiziţii de resurse umane, şi poate tinde la a da o utilizare mai bună aptitudinilor personale ale indivizilor evaluaţi, în funcţie de atribuţiile şi sarcinile specifice postului.

Diverse cercetari au pus in evidenta rolul crucial pe care dimensiunile Big Five il au in organizarea personalitatii si in descrierea experientelor de adaptare la mediu in timpul varstei scolare. Acest lucru pare sa prefigureze aplicatii importante ale modelului Big Five in sfera psihologiei educationale si a orientarii si consilierii vocationale, scolare si profesionale. Posibilitatea de a dispune de o structura acceptata de toti specialistii poate face posibila cercetarea într-un mod sistematic a originii si dezvoltării diferentelor individuale la nivelul personalitatii si face de asemenea posibila punerea la punct a unor programe de interventie si dezvoltare in următoarele arii: succesul scolar, creativitatea, curiozitatea intelectuala si receptivitatea fata de succesul scolar; capacitatea de a se organiza si de a-si stabili obiective, fidelitatea, responsabilitatea si încrederea, respectul fata de reguli, persistenţa şi tenacitatea; capacitatile rationale si interpersonale; capacitatea de a-si mobiliza energiile proprii; conduita în clasa si relatiile cu colegii si profesorii; capacitatea de a-si regla reacţiile emotionale si afective.

Informatii suplimentare pot fi obtinute online la www.testcentral.ro

 

 

ABCD-M - Chestionarul Big Five Minulescu

Chestionarul ABCD-M: replicarea modelului Big Five in limba romana,primul chestionar romanesc de tip Big Five construit pe baza metodologiei psiholingvistice

Construirea ABCD–M s-a realizat in Romania incepand cu anii 1994, dupa derularea si stabilizarea factorilor si fatetelor acestora in limba romana. Constructia a continuat, odata cu cercetarea experimentand chestionarul pe loturi diferite, ca varsta, profesie, backgound cultural. Etalonarea s-a realizat dupa patru editii, respectiv trei revizuiri ale chestionarului (1997-1998, 2000- 2002 si 2006-2007). Un numar de cateva zeci de etaloane coerente pentru grupe-criteriu mai diversificate sunt in pregatire la acest moment.

Editia ultima, stabilizata factorial, contine 5 scale principale si 25 de scale structurale, respectiv fatetele scalelor principale. In total un numar de 30 de scale:

- FACTORUL I: Extraversie-Introversie: E1-Activism; E2-Optimism; E3-Umor; E4-Abilitate interpersonala; E5-Afirmare personala;

- FACTORUL II: Maturitate, adaptare vs. Imaturitate, psihopatie: M1-Încredere în ceilalti; M2-Adaptativ, conservator; M3-Prietenos; M4-Forta inhibitiei; M5-Forta eului;

- FACTORUL III: Agreabilitate vs. Lipsa agreabilitatii: A1-Altruism; A2-Romantism, sentimentalism; A3-Caldura afectiva; A4-Empatie; A5-Onestitate, corectitudine;

- FACTORUL IV: Constiinciozitate vs. lipsa de ordine: C1-Vointa, perseverenta; C2-Spirit de perfectionare; C3-Rational, obiectiv; C4-Planificare; C5-Control emotional;

- FACTORUL V: Actualizare vs. Stagnare: Ac1-Aprofundare; Ac2-Toleranta, deschidere; Ac3-Rafinare personala; Ac4-Independenta, flexibilitate; Ac5-Creativitate.

In ceea ce priveste continutul acestor factori se poate observa faptul ca acesta este foarte asemanator cu cercetarile clasice in domeniu, punctele de diferentiere inscriindu-se in sfera de variabilitate prezenta de la o comunitate la alta. Variantele din interiorul altor limbi difera atat in ceea ce priveste denumirea (si, implicit, continutul unor factori ai modelelor), cat si in ceea ce priveste pozitia (numarul de ordine) in care ei sunt prezenti.

ABCD-M se prezinta sub forma unui chestionar cu 151 de itemi prezentati ca propozitii scurte care inglobeaza un marcher semnificativ al scalei respective. Administrarea intregului chestionar se realizeaza in 20-30 minute. Raspunsurile subiectilor sunt modelate pe o scala Likert in 5 trepte. Exista o scurta scala de sinceritate.

De asemenea, se ofera si un Check list care priveste adjectivele care constituie marcherii cheie pentru fiecare dintre factori, util pentru a putea realiza o rapida evaluare psihologica a profilului (10 minute).

In urma experimentarilor, s-a asigurat un nivel de fidelitate ridicat, semnificativ pentru fiecare scala. Procesul de validare a urmarit in primul rand validitatea de construct reusind sa demonstreze relevanta si coerenta constructelor. Validarea s-a realizat prin utilizarea in bateria aplicata a unor teste psihometrice precum: NEO-PI R, BFQ si BFA, CPI, EPQ-R, si IVE, EQI, FPI-R, STAXI si STAI. Datele tehnice sunt prezentate si discutate in detaliu in manualul instrumentului.


Despre autor: Mihaela Minulescu, Ph.D.
Mihaela Minulescu, doctor in psihologie, este profesor universitar in cadrul Facultatii de Comunicare si Relatii Publice din SNSPA. Cunoscuta in lumea psihologiei romanesti pentru lucrarile de experimentare a unor probe (in ultima perioada a conlucrat la experimentarea NPQ si FF NPQ, precum si a NEO-PI-R in limba romana), dar si pentru introducerea in aria psihoterapiei romanesti a formarii in psihoterapia analitica si consilierea de orientare analitica.

Preocuparile legate de experimentarea teoriei psiholingvistice au început inca din anii 1993 si au condus la construirea chestionarului de personalitate Big Five ABCD-M. Prezentarea cercetarilor si a construirii instrumentului, care s-au desfasurat pe o perioada de peste 10 ani, este cunoscuta si prin articolele sau conferintele de specialitate precum: Minulescu M., 1997, Replicarea modelului Big Five in limba romana. Specificul socio-cultural exprimat in continutul factorilor. Chestionarul ABCD-M; in M. Zlate (editor), Psihologia vietii cotidiene, Ed. Polirom, Iasi; Minulescu M., 2002, Modelul Big Five in studiul personalitatii. Replicarea modelului in limba romana, Conferinta Nationala de Psihologie, Neptun; Minulescu M., 2007, A lexical replication of Five Factor Model in Romanian language. ABCD-M R questionnaire; The 9th European Conference on Psychological Assessment (ECPA9) Thessaloniki, Greece; Minulescu M., 2007, Big-Five or Big-Six? A Romanian exploratory study based on a nonverbal measure, Psihologia Resurselor Umane, nr. 1, vol 5, 2007 etc.

Informatii suplimentare pot fi obtinute online aici

 

 

Catalogul de Teste Psihologice 2008, a fost lansat cu ocazia Salonului International de Psihologie 2008

Catalogul de Teste si Instrumente Psihologice, editia 2008, a fost lansat si in acest an cu ocazia Salonului de Psihologie. Catalogul de Teste Psi este singurul ghid de prezentare a testelor si instrumentelor profesioniste utilizate de psihologi, psihopedagogi si specialisti in resurse umane din Romania.

Catalogul Testelor si Instrumentelor Psihologice include peste 60 de teste din urmatoarele domenii:

- Resurse umane
- Personalitate
- Teste proiective
- Stres si coping
- Orientare in cariera
- Psihoterapie si consiliere
- Educatie
- Aptitudini

In premiera, in editia din acest an a Catalogului de Teste vor fi incluse si instrumentele de evaluare din domeniul educational, precum si instrumente conexe si software destinate  dezvoltarii abilitatilor cognitive ale copiilor.

INFORMATII SUPLIMENTARE

Centrul de Resurse si Teste Psihologice
Bucuresti, Casa Presei Libere nr. 1, Corp C, Et. 3, Cam. 324
Tel: 317.10.95, Fax: 317.10.85
E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
www.testepsi.ro

 
Psihologie