PARTENERI

Revista Stiinta si Tehnica
cabinet psihologic sinziana burcea autism
blog autism sinziana burcea
Orange pen

Cine e Online

Avem 121 vizitatori online

Login Portal



Sondaj de opinie

Credeti ca Legea 213 din 2004 trebuie modificata ?
 
Vizite din Mai 2008
Web Counter
Website Hit Counter
PageRank
TOM

 

 

 

 

TEST DI ORIENTAMENTO MOTIVAZIONALE

[ TOM ]

 

 


tom

Autor: Laura Borgogni et al.

Abreviere: TOM

Tipul de test: motivatie

Scurtă descriere a testului

TOM, Test di Orientamento Motivazionale, este un chestionar de tip autodeclarativ („self-report”), dezvoltat pentru masurarea motivelor care orienteaza comportamentul la locul de munca, sau a inclinatiilor motivationale care se manifesta în situatii organizationale. Cum s-a mentionat si mai sus, teoria pe care se bazeaza chestionarul este cea a lui McClelland (1985a), secondata de studiile lui Berlyne (1966) privind gândirea creativa.

Instrumentul masoara patru tipuri de orientari:

- Orientarea spre obiective;
- Orientarea spre inovatie;
- Orientarea spre conducere;
- Orientarea spre relationare.

TOM îsi propune sa masoare inclinatiile care orienteaza preferintele la locul de munca, prin metoda autodeclarativa („self-report”). Acest obiectiv nu poate fi realizat cu o acoperire transculturala perfecta. Chestionarul a fost dezvoltat în contextul cultural italian, ceea ce îl face aplicabil în special în acest context cultural si în alte contexte care sunt similare din punctul de vedere al variabilelor societale, al normelor culturale si sociale si al istoriei; în general în spatiile culturale europene chestionarul va functiona perfect, asa cum arata un numar de cercetari.

Afirmatiile din cadrul TOM masoara alegerile pe care persoanele tind sa le faca, adica preferintele individuale care orienteaza comportamentele. Aceste afirmatii sunt grupate, dupa cum am mentionat mai sus, în jurul a patru dimensiuni diferite. Pentru a formula afirmatiile utilizate ca indicatori pentru fiecare din aceste patru dimeniuni diferite au fost luate în considerare preferintele personale si comportamentele distinctive indicate în cadrul literaturii de specialitate ca fiind puternic asociate cu motive diverse.

De asemenea, subscalele si itemii sunt caracterizati de o foarte puternica ancorare în situatii legate de munca si de mediul muncii, adica de o specificitate ridicata. Acesta este un rezultat al operationalizarii foarte atente si se reflecta asupra proprietatilor psihometrice ale chestionarului. În acest sens, o adaptare a Metodei Incidentelor Critice (Critical Incidents Technique, CIT; Flanagan, 1954) s-a dovedit a fi de mare utilitate în identificarea comportamentelor care, în situatii de munca, fac referire cu preponderenta la cele patru motive evaluate de chestionar.


Preţ orientativ:

- TOM (scorare online) - 132,55 (TVA inclus)

- TOM (administrare manuala) - 89,15 (TVA inclus)


Informatii mai detaliate aici


Distribuitor:

SC D&D Consultants Grup SRL

 

 


Comentarii (0)Add Comment

Scrie comentariu
Trebuie sa fii logat ca sa poti posta comentarii. Daca nu ai inca un cont, inregistreaza-te!

busy
 
Psihologie