PARTENERI

Revista Stiinta si Tehnica
cabinet psihologic sinziana burcea autism
blog autism sinziana burcea
Orange pen

Cine e Online

Avem 113 vizitatori online

Login Portal



Sondaj de opinie

Credeti ca Legea 213 din 2004 trebuie modificata ?
 
Vizite din Mai 2008
Web Counter
Website Hit Counter
PageRank
Test Tahistoscopic

 

 

 

 

Test tahistoscopic ADAPTATIV de percepţie a traficului rutier

[ATAVT]


wts

Abrevierea: ATAVT

Tipul de test : ATAVT permite o măsurare economică şi exactă a capacităţii de observare şi a câştigului de perspectivă cu ajutorul unui principiu de măsurare fundamentat şi atestat.

Scurtă descriere a testului

Aplicabilitate:

Verificarea capacităţii de observare vizuală şi a câştigului de perspectivă (extinderea orientată a perspectivei vizuale), precum şi a performanţei de orientare vizuală şi a vitezei de percepţie.

 

Domenii principale de utilizare: Psihologia aplicată în traficul rutier, psihologia aviaţiei


Fundal teoretic:

ATAVT verifică capacitatea de observare prin prezentarea de imagini cu situaţii din trafic într-un timp scurt. Itemii au fost construiţi pe baza unui raţionament explicit, fundamentat teoretic, care se sprijină pe analize detailliate a proceselor cognitive care participă la conducerea testului. S-au evaluat şi produs un total de 84 de itemi cu ajutorul modelului 1PL-Rasch. Banca de itemi rezultată face posibilă aplicarea adaptativă a testului cu toate avantajele care decurg din aceasta.

Aplicare:
Subiectului i se prezintă scurt imagini de situaţii din trafic. El trebuie să indice după fiecare imagine, ceea ce a putut vedea. Îi este dată posibilitatea de a alege dintre cinci răspunsuri posibile prestabilite. Prezentarea itemilor se face adaptativ, asta însemnând că subiectului i se prezintă spre prelucrare, după o fază iniţială, pe măsură ce testul progresează, numai acei itemi, care se află d.p.d.v. al dificultăţii, în domeniul capacităţii sale de performanţă.

Formele testului:

Sunt disponibile două forme ale testului: S1 pentru ţările cu circulaţie pe dreapta şi S2 pentru ţările cu circulaţie pe stânga.

Evaluare:
Rezultatul testării este o evaluare a capacităţii de performanţă a subiectului cu metoda Maximum-Likelihood pe baza modelului 1PL-Rasch. Pe mai departe se indică rangul procentual şi valoarea T raportate la un eşantion normat.

Fiabilitate:
Fiabilitatea este dată în sensul consistenţei interne pe baza valabilităţii modelului 1PL-Rasch. Exactitatea de măsurare este stabilită la o eroare critică standard de măsurare de 0.49. Asta corespunde unei fiabilităţi de r=0.80. Exactitatea de măsurare stabilită este valabilă pentru toţi subiecţii din toate domeniile de performanţă.

Validitate:
Indicii cu privire la validitatea constructului rezultă dintr-un studiu a lui Sommer et al. (în preg.), în care s-a putut demonstra o corelaţie multiplă de R=0.90 între parametrii de dificultate empirici ai modelului 1PL-Rasch şi raţionamentul de construcţie al problemelor. În ceea ce priveşte validitatea de construct, Sommer et al. (2004) au putut arăta că bateria de teste în care s-a folosit şi o versiune preliminară a ATAVT, a putut prognostica corect în cadrul unei probe standardizate de conducere 74.7% din judecăţile globale cu privire la comportamentul în trafic. Risser et al. (2008) au verificat deasemnea capacitatea de predicţie a comportamentului în trafic, într-o probă standardizată de conducere, dar cu ajutorul unei baterii de teste de performanţă, evident mai cuprinzătoare. Autorii relatează despre o rată de clasificare de 80.2% respectiv 86.5%, în timp ce versiunea preliminară de ATAVT folosită aici prezenta o relevanţă relativă de 17.6% respectiv 5.8%. Rezultatele raportate de Risser et al. (2008) au putut fi replicate într-un studiu a lui Sommer et al. (2008). Adiţional autorii au putut demonstra, că versiunea preliminară de ATAVT folosită de ei, contribuie şi atunci incremental la predicţia comportamentului în trafic dintr-o probă standardizată de conducere, când se ţine cond pe lângă testele de performanţă şi de trăsăturile de personalitate relevante în trafic.

Norme:
Este disponibil un eşantion normat cuprinzând N=1190 persoane. Mai mult de atât sunt puşi la dispoziţie paramentrii persoanei corectaţi funcţie de vârstă cu valorile normate.

Durata de aplicare:

Ca. 10 minute.

Trimitere:

Programul verifică automat viteza output-ului grafic şi oferă un indiciu adecvat, dacă acesta nu corespunde cerinţelor. Pentru a-l verifica înaintea cumpărării este suficientă instalarea versiunii demo.


Detalii despre preţ aici


Mai multe despre test aici

Testul face parte din Vienna Test System

 

Producator:

Schuhfried GmbH

 

 

 


Comentarii (0)Add Comment

Scrie comentariu
Trebuie sa fii logat ca sa poti posta comentarii. Daca nu ai inca un cont, inregistreaza-te!

busy
 
Psihologie