PARTENERI

Revista Stiinta si Tehnica
cabinet psihologic sinziana burcea autism
blog autism sinziana burcea
Orange pen

Cine e Online

Avem 24 vizitatori online

Login Portal



Sondaj de opinie

Credeti ca Legea 213 din 2004 trebuie modificata ?
 
Vizite din Mai 2008
Web Counter
Website Hit Counter
PageRank
Tulburarile de limbaj

 

 


CURSUL
TULBURĂRILE DE LIMBAJ ŞI SPECIFICUL TERAPIEI LOGOPEDICE ÎN DISLALIE ŞI DISLEXO-DISGRAFIE

cu prezentarea şi punerea în vânzare pentru prima dată a  broşurii:
„Protocol de Evaluare şi Intervenţie Logopedică”
24 credite acordate de Colegiul Psihologilor din România


20 ore – 400 ron

25, 26 octombrie 2014 – BUCUREŞTI
8, 9 noiembrie 2014 – ARAD
15, 16 noiembrie 2014 – TIMIŞOARA

(data exactă va fi anunțată ulterior formării grupei)

Coordonator curs:
Comăneanu Maria - Psiholog specialist educaţional special /Supervizor    
Invitaţi speciali din domeniul logopedie

CONTACT, ÎNSCRIERI, DETALII  şi TEMATICĂ:
Psiholog COMĂNEANU Maria

Email: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Asistent Manager Tel.: 0734 21 88 55 ;  0765  50 75 29

Sau pe site: www.epsiho.ro şi  www.asociatia-phoenix.ro


TEMATICA CURSULUI


1. Serviciile psihologice
2.  Proceduri  de atestare ca logoped, în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Legii 213/2004 ale Colegiului Psihologilor din România
3. Cum devin logoped?  
4.  Principalele categorii de persoane cu cerinţe speciale (deficienţe mintale/de intelect, deficienţe senzoriale, deficienţe fizice şi/sau neuromotorii, dificultăţi de învăţare, deficienţe asociate/multiple, tulburări de limbaj)
5. Logopedia (trăsăturile caracteristice tulburărilor de limbaj)
5.1.Clasificarea tulburărilor de limbaj (criterii de clasificare a tulburărilor de limbaj)
5.2. Psihodiagnosticul logopedic  (principii terapeutice)
6.  Evaluarea/psihodiagnoza complexă logopedică - depistare şi stabilirea diagnosticului diferenţial între tulburarea de limbaj şi altă/alte categorii de tulburări ( de ex. tulburările de învăţare, tulburările de dezvoltare şi tulburările de comportament – în scopul încadrării evaluării ca intervenţie educaţional - recuperatorie adecvată)
6.1. Evaluarea specifică limbajului - Probe de evaluare logopedică (delimitări conceptuale, Fişa de evaluare) ( prezentarea unor probe principale cu modalitate de lucru, aplicare, interpretare, evaluare - aplicaţie practică; exemple de fişe completate; etape ale depistării prin prezentări de cazuistică )
6.2. Fişa de Examinare Logopedică Complexă (delimitare conceptuală şi exemplificare) ( modalitate de completare pe fiecare dimensiune utilizând limbajul de specialitate - aplicaţie practică pe un model de fişă logopedică; exemple de modele completate)
7. Prezentare cazuistică video şi/sau audio ( modalităţi de evaluare logopedică utilizând probele specifice - aplicaţie practică în grup; momente interactive cu participanţii)
8.   Studii de caz - Prezentare cazuistică video şi/sau audio ( discuţii libere )
9.   Tulburări de pronunţie – dislalia
9.1. Definiţie, tipologie şi simptomatologie, forme clinice
9.2. Specificul tulburărilor de pronunţie la copilul normal si copilul cu deficienţe
9.3. Probe logopedice pentru diagnosticarea dislaliei ( prezentarea unor probe principale cu modalitate de lucru, aplicare, interpretare, evaluare; aplicaţie practică - lucru individual şi în echipă; exemple de fişe completate)
9.4. Programul terapeutic complex pentru corectarea dislaliei - Etape
9.4.1.Terapia cu caracter general
- educarea mişcărilor articulatorii
- educarea respiraţiei
- educarea auzului fonematic
9.4.2. Terapia specific logopedică
- emiterea sunetului
- consolidarea sunetului
- automatizarea sunetului
9.5. Exemple de programe terapeutice
9.6. Prezentare cazuistică (audio şi/sau video) ( prezentarea în detaliu a cel puţin unui program terapeutic )
9.7.Grupuri de lucru – realizarea unor programe terapeutice de corectare a dislaliei ( aplicaţie practică- lucru individual şi în echipă; exemple de programe realizate, discuţii libere)

10. Tulburări lexico-grafice – dislexia-disgrafia 10.1. Definire concepte, tipologia tulburărilor lexico-grafice, simptomatologie, clasificare
10.2. Forme specifice ale dislexo - disgrafiei la copiii normali şi copiii cu deficienţe
10.3. Probe pentru examinarea lexiei şi grafiei în vederea diagnosticării tulburărilor lexico-grafice ( prezentarea unor probe principale cu modalitate de lucru, aplicare, interpretare, evaluare; aplicaţie practică - lucru individual şi în echipă; exemple de fişe completate)
10.4. Programul terapeutic complex pentru corectarea tulburărilor lexico-grafice – etape ( prezentarea în detaliu a cel puţin unui program terapeutic )
10.5. Exemple de programe terapeutice (exemple de programe realizate; aplicaţie practică - lucru individual şi în echipă)
10.6. Prezentare cazuistică (audio şi/sau video)
10.7. Grupuri de lucru – realizarea  unor programe terapeutice de corectare a tulburărilor lexico-grafice ( aplicaţie practică - lucru individual şi în echipă )
11.   Prezentare succintă a altor tulburări de limbaj (bâlbâiala, retardul de limbaj, alalia, afazia, tulburări de voce, mutismul electiv)– delimitări conceptuale, forme clinice, simptomatologie, diagnosticul diferenţial
12.    Exemple de programe terapeutice – etape (exemple de programe speciale
13.    Prezentare cazuistică (audio şi/sau video)
14.    Exerciţii practice pentru părinţi ( etapele procesului de colaborare familie-logoped, fişe de evidenţă pentru părinţi)
15.    Programul educaţional individualizat
16.    Studii de caz - Prezentare cazuistică video şi/sau audio
17.    Grupuri de lucru – realizarea  unor programe terapeutice de corectare a tulburărilor ( aplicaţie practică - lucru individual şi în echipă, discuţii interactive )
18. Evaluare finală curs


 
Psihologie